Köpvillkor

  • Beställning, orderbekräftelse och betalning
    Du gör din beställning direkt på vår hemsida. Du betalar säkert med betalfunktionen Stripe (direktköp med kort), Klarna (mot faktura) eller Swish (direktköp). Du följer enkelt betalningsinstruktionerna, och får bekräftelse på både beställning och betalning till din angivna e-postadress. På betalningskvittot och bekräftelsen finns kompletta uppgifter om din beställning, priser, totala köpesumman, dina kontaktuppgifter mm. Alla priser på hemsidan är inklusive moms. 

  • Spåra ditt paket
    Vi skickar alltid spårbart med DHL, och du kan enkelt följa ditt paket på www.dhl.se efter att ha fått ditt spårningsnummer skickat till angiven mejladress eller angivet mobilnummer. 
    I undantagsfall skickar vi med Postnord, om exv DHL inte kan leverera det aktuella paketet. Vilket fraktöfretag just ditt paket är skickat med står alltid tydligt i mejlet med spårningsinformation. 

  • Fraktkostnad
    Fast fraktavgift för paket upp till 15kg - 99kr. Paket skickas till närmsta DHL-ombud eller DHL-paketskåp. I  undantagsfall skickar vi med Postnord, om exv DHL inte kan leverera det  aktuella paketet. Vilket fraktöfretag just ditt paket är skickat med  står alltid tydligt i mejlet med spårningsinformation. 

  • Beräknad leveranstid
    Din beställning skickas från vårt lager på helgfria måndagar (annars nästa helgfria vardag om måndag är en röd dag). Order läggs senast kl 12.00 söndag för att hinna med postbilen på måndagen (det betyder att alla beställningar lagda efter kl12.00 söndag skickas först nästkommande måndag).  Leveranstiden från vårt lager till ditt ombud är 2-7 arbetsdagar.

  • Våra betalalternativ
    Vi erbjuder betalning med Klarna, Swish eller Stripe (kortbetalning). Det går att betala mot faktura både via Klarna (privatperson) och Billie via Klarna (företag). 

  • Våra fraktalternativ
    Vi levererar alltid spårbart med DHL och endast inom Sverige. I  undantagsfall skickar vi med Postnord, om exv DHL inte kan leverera det  aktuella paketet. Vilket fraktöfretag just ditt paket är skickat med  står alltid tydligt i mejlet med spårningsinformation. Vi erbjuder tyvärr inte upphämtning på vårat lager.

    Du väljer själv om du vill att ditt paket skickas till ombud eller paketskåp. 

    DHL och Postnord Ombud:
    1. Du  får ett besked att du har ett paket­ att hämta via sms.
    2. Gå till aktuellt ombud och uppge spårningsnummer och uppvisa legitimation. 

    DHL Paketskåp: 
    1. Du  får ett besked att du har ett  paket­ att hämta via sms och via iBoxens  app. (Ladda ned iBoxens app  via App Store eller Google Play).
    2. Klicka på ”Hitta boxen” för att se var den finns på kartan. Där ser du även foton på var den står. 
    3. Gå till boxen och klicka på ”Hämta ut paket­” och verifiera dig med BankID.
    4. Klicka på ”Öppna lucka”. Luckan öppnas, ta ditt paket­. Stäng luckan.

  • Felaktiga adressuppgifter
    Vid slutförd order där adressuppgifter är felaktiga, debiteras du som kund 299kr inkl moms. Detta för att täcka transaktionsavgifter och administrativa kostnader hos oss, fraktföretag och ombud. Exempel på detta är att du som kund har försökt att beställa till annat land utanför Sverige eller har angett fel telefonnummer eller kontaktuppgifter som behöver ändras efter att ditt paket har gått iväg från vårt lager. 

  • Ej uthämtade paket
    Ditt paket finns hos ditt ombud i ca 7 dagar (beroende på ombud). Ej uthämtade varor returneras till oss. För paket som inte löses ut, förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt och expeditionsavgift, för närvarande 299 kr inkl moms. Fakturan skickas till din angivna mejladress samt postadress med 10 dagars betaltid. Önskar du att få ditt paket återsänt till dig, debiteras du en ny fraktkostnad på 99kr. Fakturan behöver betalas innan vi skickar ditt paket på nytt. 

    Om varorna är intakta och fortfarande går att sälja så återbetalas du för varorna minus returfrakten (eventuell debitering till dig sker om returfrakten överstiger ditt ordervärde). Har varorna påverkats och vi behöver kassera varorna, dvs de går inte att sälja vidare till annan kund, så sker ingen återbetalning och en faktura avseende returkostnaden skickas enligt till din mejl. 

  • Presentkort (endast digitala)
    Presentkortets värdekod kommer att skickas per mejl i beställningsbekräftelsen till den som genomfört köpet (till angiven mejladress). 
    Presentkortets värdekod uppges vid betalning i rutan "Rabattkod" när presentkortet ska nyttjas. Presentkortet är giltigt i 1 år från inköpsdatum. 

    Önskar du att köpa presentkort samt annat gott? Då behöver du tyvärr göra två olika köp då systemet i dagsläget inte godkänner samköp i kombination med digitala presentkort. Hör gärna av dig om du behöver hjälp med detta. Ingen frakt tillkommer vid köp av enbart presentkort då korten levereras digitalt. 

  • Åldersgräns
    Är du under 18 år måste du ha målmans underskrift för att handla i butiken.

  • Företagsuppgifter
    Organisationsnummer: 556922-8330 Systrarna Stobin AB
    Postadress: Frestavägen 203, 19453 Upplands Väsby
    Besöksadress: Finns ingen besöksadress

    Adressen som vårt bolag är registrerat på är en postadress.

  • Ångerrätt
    Vi tillämpar ångerrätt på varor som ej är livsmedel. Är det däremot något fel på ditt  livsmedel som du har beställt, har du rätt enligt lag att göra en reklamation. 
    Vi följer Konsumentköplagen och Lagen om distansavtal, som ger dig rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar fr.o.m. det datum du mottog varan. Kontakta oss per mail [email protected] för returinstruktioner. Varan måste vara i oförändrat skick i sin originalförpackning, och du betalar returfraktkostnaden själv. Om produkten är förstörd, öppnad eller använd, kommer ingen återbetalning att ske. 

  • Reklamation
    Om du vill göra en reklamation på en skadad eller defekt vara, kontakta oss per mail [email protected] omedelbart efter leverans med foton på skadan och ditt ordernummer. Vid godkänd reklamation skickar vi återbetalningen inom en vecka. Gäller det transportskada ber vi dig även att reklamera direkt till DHL eller Postnord inom 7 dagar från att du har mottagit ditt paket. 

    DHL Reklamation för privatpersoner:
    "Observera  att formuläret enbart ska användas för  skador. Gäller det dröjsmål  eller förlust ber vi dig vänligen att  kontakta kundservice här.
     När  vi har tagit emot din reklamation skickar vi en bekräftelse till   angiven mailadress. Om vi skulle behöva kompletterande uppgifter kommer   vi att återkomma till dig. För att underlätta processen ber vi dig att   ta bilder på godset och emballaget, både detalj samt närbild." text från www.dhl.se


    DHL Kundservice
    https://www.dhl.com/se-sv/home/customer-service.html
    DHL Svar på vanliga frågor för privatpersoner
    https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/kundservice/vanliga-fragor/vanliga-fragor-for-privatpersoner.html
    Anmäl skadat paket
    https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/kundservice/sa-har-forbereder-du-ett-krav.html


    Viktigt att tänka på:

    • Anmälan av dold skada ska göras inom sju (7) kalenderdygn från leveransdatum.
    • Synlig  skada ska noteras omedelbart vid godsets mottagande,  på kvittens eller  i handdatorn och därefter reklameras enligt formuläret  nedan.
    • Vänligen notera att en kravfaktura som inkommer innan ett ärende är godkänt kommer att bestridas och returneras. "